כיתות המנהיגות במסלול המחוננים והמצטיינים (רמון - נחשון)

כיתות לתלמידים ולתלמידות מצטיינים, בעלי כישורי מנהיגות ורצון לפתח מיומנויות אישיות ובין-אישיות. פיתוח היכולות מתבצע באמצעות שלושה בסיסי כוח: מדעי, אישי-חברתי וערכי. יום אחד בשבוע מוקדש לפעילות ייעודית של הכיתה והמחנך/ת.  הפעילויות מתואמות עם מנהלת נחשון, והן נוגעות בקשת רחבה של נושאים: מדעיים, הומניסטיים, פילוסופיים וערכיים. המסלול מבוסס על עקרונות תכנית תלפיות היוקרתית, ומותאמים לגיל תיכון בדגש על פיתוח אישי מיטבי.

רכזת כיתות המחוננים והמצטיינים (רמון/נחשון/רב-תחומית): כרמלה וינטרוב

עקרונות:

  • יום ייעודי בשבוע המוקדש לתהליך לימודי, אישי וכיתתי בתוך הכיתה ומחוצה לה.
  • התמקדות בשלושת בסיסי הכוח: א. השכלתי – בתחומים מדעיים, טכנולוגיים וחברתיים. ב. ערכי – ערכים אישיים, חברתיים ולאומיים.    ג. אישי חברתי – פיתוח מודעות עצמית, יכולות אישיות, עבודת צוות ומנהיגות.
  • כיתה אחודה בהובלת מחנך – מנהיג: בתחילת התהליך האחריות לפעילות היא של המחנך ובהדרגה עוברת אל התלמידים.
  • עבודת צוות היא המפתח לפעילויות בימי נחשון מתוך אמונה ששיתוף פעולה הוא נדבך מהותי בבניית מנהיגות.
  • פעילויות העשרה בתחומי ההשכלה, החברה, הרוח והאמנות משולבות בתהליך הכיתתי וכוללות סדנאות, ימי סיור וסמינרים.
  • מבנה יום רמון/נחשון:  י' = 6 שיעורים,  יא'-יב' = 5 שיעורים.
    • ש' 1 – פתיחה, אקטואליה (בהכנת התלמידים).
    • ש' 2 – דיאלוג – מה עבר עלי השבוע? / נושא אישי-חברתי מסוים.
    • ש' 3-4 – הצגת הנושא המרכזי (ערכים, העם היהודי וכו'). הרצאה קצרה, סרטונים, קטע קריאה, פעילות חיצונית ועוד.
    • ש' 5-6 – עבודת צוותים בנושא והצגת תוצרים במליאה.

נוכחות והערכה:

הנוכחות בימי הנחשון היא חובה. אם תלמיד לא יגיע מסיבה כלשהי או יאחר, עליו לידע מבעוד מועד את המחנך ולקבל את אישורו.

פעילויות  העשרה לכיתות נחשון ורמון

סדנאות – דיבייט, תקשורת, מוטיבציה, סמינרים חברתיים – ניצנה, ODT משחקי צוות ומנהיגות, הצגות (י', יא', יב'), ימי קולנוע (י', יא', יב'), סיורים היסטוריים, ימי עיון באוניברסיטה ועוד.

תנאי הקבלה:

  1. התחייבות התלמיד למסלול הצטיינות חברתית (מעורבות חברתית בקהילה לאורך שלוש שנים בתיכון)
  2. התנהגות: טובה מאד (בתעודה)
  3. סדנת קבלה בת שעה וחצי הכוללת פרזנטציה.
  4. הישגים גבוהים בתעודת מחצית א' כיתה ט', הנשמרים גם במחצית ב' כיתה ט'. לכל הפחות:
    • מתמטיקה: מצוינות 70 או הקבצה א' 90
    • אנגלית: הקבצה א' – 85 ומעלה
    • לשון, היסטוריה, אזרחות, ספרות, תנ"ך, מדעים, פיזיקה, מחשבים – 85 ומעלה
    • ממוצע ציונים כללי בתעודה – 85 ומעלה
    • הצגת תעודה כתה ח'. הישגי התלמיד בכיתה ח' יובאו בפני ועדת הקבלה בעת הדיון ויילקחו בחשבון.
  5. התחייבות ההורים להעשרת תל"ן (תכנית לימודים נוספת) בתשלום, לאורך שלוש שנות התכנית

מספר המקומות בתכנית מוגבל. יתקבלו תלמידים שזכו בדירוג המשוקלל הגבוה ביותר מבין המתראיינים בשנתון.

בהצלחה רבה!

מצטיינים