מגמת מדעי הסביבה

רכזת המגמה: יעקב הר נוי

על המגמה: התכנית במדעי הסביבה עוסקת במדע רב תחומי, הכרת הסביבה, הבנת השינויים הנגרמים כתוצאה מהתערבות האדם בסביבה והצורך לשמור על הסביבה בה אנו חיים. התכנית מקנה 5 יחידות לימוד (60% עיוני, 40% מעשי). התכנית מעניקה 20 נקודות בונוס.

ייחודיות המגמה: כמקצוע רב תחומי, הלמידה משלבת תחומי ידע רבים ומחייבת הבנת מושגים מתחומי המדעים- ביולוגיה, כימיה ופיסיקה. בשילוב היבטים כלכליים, חברתיים ואתיים וקשורה באופן הדוק למתרחש בסביבה המקומית והעולמית בזמן אמת. הלימודים במגמה מאפשרים לקחת חלק באקטיביזם סביבתי בתוך בית הספר ומחוצה לו.

מבנה תכנית הלימודים: 60% הערכה חיצונית – התכנים של יחידות "מושגים ועקרונות" ונושא אחד ביחידת ה"התמחות והעמקה". 40% הערכה בית ספרית – יחידת הסדנה הסביבתית ויחידת האקוטופ – עבודת החקר, היחידות המעשיות במסגרת מדעי הסביבה.

עבודת האקוטופ: תהליך החקר הוא  תהליך מתמשך ומתקיים בו דיאלוג מתמיד בין התלמיד למורה המנחה ובין התלמיד לחבריו ולסביבתו. התהליך קשור לחיפוש מתמשך אחר מידע ממגוון מקורות כולל: תצפיות, ניסויים, איסוף מידע רלוונטי, עיבוד החקר וסיכום החקר.

סדנה סביבתית: מטרת הסדנה הסביבתית היא להכיר שלוש סביבות שבהן בולטת מעורבותו של האדם וללמוד על סביבות אלו. הדגש בסדנה הוא לימוד בסביבה על הסביבה, תוך כדי ביצוע פעילויות חוץ-כיתתיות, הגברת המודעות לבעיות סביבתיות שונות באמצעים שונים כגון הסברה ויצירת קשרים עם הקהילה.

לא קיבלנו את העולם במתנה מהורינו, קיבלנו אותו בהשאלה עבור ילדינו." (מקור עממי)

 

 

 

 

כניסה למערכת