המגמה מכשירה את תלמידיה להשתמש בטכנולוגיות מחשוב ותקשורת. התלמידים במגמה לומדים את מקצועות הבסיס לעולם המחשוב, דרך לימוד מערכות תקשורת, רשתות תקשורת ו- WIFI, אבטחת מידע  סייבר ובניית רשת מאובטחת לארגון.

רציונל המגמה :

מגמת תיקשוב נועדה לתלמידים שאינם פונים למדעי המחשב ובכל זאת רוצים להשתלב בעולם ההי-טק. המגמה נערכת בשיתוף חברת ההייטק  Cisco .

 

איפה לומדים ?    תיכון הראשונים הרצליה

למי זה מיועד ?    לתלמידי מב"ר, אתגר וחינוך מיוחד

במהלך הלימודים נחשפים התלמידים :

  1. ליישומי הציוד ולפרוטוקולים המותקנים ברשתות עסקיות, תוך התמקדות ברשתות ממותגות, דרישות טלפוניה IP ואבטחת מידע .
  2. ידע רחב באיתור תקלות בסיסיים ברשתות.
  3. מיישם סייבר הוא האחראי בשגרה על תפעולן התקין של מערכות הגנת הסייבר בארגון. 
  4. לפתח את הכישורים הדרושים לטכנאי מחשבים וטכנאי רשתות תקשורת   .

לימודי מגמת תקשוב  מאפשרים:

  1. מקצוע נדרש בשוק העבודה.
  2. קבלת תואר CCNA  של חברת  Cisco .
  3. קבלת 8-10 יחידות בגרות.
  4. אפשרות להמשיך וללמוד יג ו – יד במכללה לתואר טכנאי והנדסאי רשתות תקשורת וסייבר.
  5. שילוב ביחידות הייטק בצבא.

תלמידים הלומדים במגמה יוכלו להשתלב במיזם "האקדמיה של סיסקו" ולקבל מחברת
ההי טק Cisco תעודה בינלאומית המכירה במומחיותם בתחום רשתות תקשורת.
תעודה זו פותחת דלתות להשתלבות בהייטק.

בנוסף ……

התמחות חדשה נוספת היא התמחות סייבר בה התלמידים מתמחים בהגנת מערכות סייבר והמסיימים בהצלחה מקבלים תעודת הסמכה  יוקרתית של "מיישם הגנת סייבר"  של מערך הסייבר הלאומי המאפשרת להם לעסוק בתחום זה בצה"ל / במוסדות וארגונים ביטחוניים / פיננסיים / הייטק.

 

תכנית ההסמכה- מיישם הגנת סייב

  1. כדי להתמודד עם האיומים במרחב הסייבר מעסיקים ארגונים עובדים שתפקידם להגן על הארגון – מיישמי הגנת סייבר.
  2. בעקבות הביקוש ההולך וגובר של אנשי מקצוע אלו, יצרו משרד החינוך, מערך הסייבר הלאומי ותעשיידע שיתוף פעולה שבמסגרתו לומדים תלמידי התיכון את מקצוע מיישם הגנת הסייבר.
  3. בסוף שנת הלימודים התלמידים יוגשו לבחינות הסמכה של מערך הסייבר הלאומי שבמשרד ראש הממשלה (בחינה עיונית ומעשית)
  4. תלמידים שיעברו את הבחינות יזכו לתעודת הסמכה יוקרתית של מערך הסייבר הלאומי הפותחת להם אפשרויות תעסוקה בהי-טק .

נושאי הלימוד – התמחות מיישם הגנת סייבר

  1. תקני אבטחת מידע וניהול סיכונים
  2. מבנה המחשב
  3. מערכות הפעלה
  4. קריפטוגרפיה
  5. הצפנה ואימות
  6. הגנת גישה בתקשורת אינטרנט, בידול והפרדת רשתות תקשורת
  7. היבטי אבטחת מידע בציודי תקשורת (הקשחה) ואבטחת מידע
  8. בקרת גישה
  9. אבטחת מידע במערכות הפעלה והקשחת שרתי ווינדוס
  10. אבטחת מידע במסדי נתונים
  11. תוכנות זדוניות וזיהוי אנומליות
  12. דלף מידע, שינוע מידע מ/אל הארגון
  13. ניהול ורישום אירועי אבטחת מידע (Audit), טיפול באירועי אבטחת מידע
  14. מחשוב ענן שירותי אירוח וירטואליזציה
  15. חומת אש – Firewall
  16. מערכת הפעלה לינוקס
  17. שפת התכנות Python
  18. פרויקט סיכום 5 יח'

תכנית הלימודים בכיתה יוד

תכנית הלימודים בכיתה י"א

תכנית הלימודים בכיתה י"ב

דרכי הוראה ודרכי היבחנות       

    1. שילוב של מצגות, חומר כתוב ועיקר העבודה בתרגול במעבדות
    2. המבחנים הם מבחנים אמריקאים עם אפשרויות בחירה

הישגים בשנים קודמות

    1. המגמה מכשירה את התלמידים למקצוע הייטק מתגמל
    2. מספר רב של תלמידים במחזורים הקודמים דחו את השירות בצה"ל ונרשמו למכללה לתואר הנדסאי מחשבים אשר סלל להם מקצוע איכותי בצה"ל וניסיון מעשי לאחר השחרור
    3. המחזור האחרון קיבל ממדינת ישראל תעודת מקצוע "מיישם הגנת סייבר"

פעילויות ייחודיות

    1. התלמידים במגמת תקשוב יוצאים לסיורים מקצועיים בחברות הייטק אשר מדריכות את התלמידים על עבודה בחברת הייטק וכיווני התפתחות
    2. הסיורים היו לחברת סיסקו, אמדוקס ומיקרוסופט
כניסה למערכת