עמוד הבית
אודות בית הספר
חזון בית הספר
תקנון בית הספר
מבנה ארגוני
לוח צלצולים
דבר המנהלת
ארגון הלמידה
מפת בית הספר
תקנון בית הספר
פדגוגיה
טפסים ונהלים
נוהל השאלת ספרים
נוהל שחרור תלמידים מבית הספר
טוהר הבחינות
טופס הנחות - תשלומי הורים
טופס ערעור על ציון הגשה/תעודה
איגרת להורים בנושא בטיחות ברכיבה באופנים חשמליים
שאלון מומעדות לכיתות מצטיינים
מרחב השכבה
שכבה י'
שכבה י"א
שכבה י"ב
מרחבי לימוד
צור קשר

כל הדפים

כיתות נחשון - מצטיינים

מסלולי הלימוד שלנו


כיתות לתלמידים ותלמידות מצטיינים, בעלי כישורי מנהיגות ורצון לפתח מיומנויות אישיות ובין-אישיות.  פיתוח היכולות מתבצע באמצעות שלושה בסיסי כוח: מדעי, אישי-חברתי וערכי.  יום אחד בשבוע מוקדש לפעילות ייעודית של הכיתה והמחנכת.  הפעילויות מתואמות עם מנהלת נחשון, והן נוגעות בקשת רחבה של נושאים: מדעיים, הומניסטיים, פילוסופיים וערכיים.  המסלול מבוסס על עקרונות תכנית תלפיות היוקרתית, בהתאמה לגיל תיכון ובדגש על פיתוח אישי מיטבי. 

 

רכזת כיתות המצטיינים: נטע הוכמן

 

שאלון מועמדות:

http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/schooly/harishonim-hr/harishonim-hr/1516/שאלון_מועמדות-5e346d7b1eec.doc 


 

תוכנית נחשון בתיכון הראשונים

    עקרונות:

1.    יום ייעודי בשבוע המוקדש לתהליך לימודי, אישי וכיתתי בתוך הכיתה ומחוצה לה.

2.    התמקדות בשלושת בסיסי הכוח: א. השכלתי – בתחומים מדעיים, טכנולוגיים וחברתיים. ב. ערכי – ערכים אישיים, חברתיים ולאומיים.    ג.אישי חברתי – פיתוח מודעות עצמית, יכולות אישיות, עבודת צוות ומנהיגות.

3.    כיתה אחודה בהובלת מחנך – מנהיג. בתחילת התהליך האחריות לפעילות היא של המחנך ובהדרגה עוברת אל התלמידים.

4.    עבודת צוות היא המפתח לפעילויות בימי נחשון. זו הדרך לבניית המנהיגות.

5.    פעילויות העשרה בתחומי ההשכלה החברה הרוח והאמנות משולבות בתהליך הכיתתי וכוללות סדנאות, ימי סיור וסמינרים.

 

     מבנה יום נחשון:    י' = 6 שיעורים,   י' יא' = 5 שיעורים.

הפעילות מתנהלת כולה שהכיתה מסודרת כשהשולחנות בצידי הכיתה, והכיסאות מסודרים בעיגול, או בח'.

ש' 1 – פתיחה, אקטואליה (בהכנת התלמידים), ארוחת בוקר קלה.

ש' 2 – דיאלוג – מה עבר עלי השבוע? או נושא אישי-חברתי מסויים. בכיתות שמעל 30 תלמידים – אפשרות להעביר לשיעור האחרון, ואז לפצל את הכיתה. הפעילות בסבב. כולם מדברים. הקשבה מוחלטת, תירגול של קשב, תשומת לב כבוד.

ש' 3-4 – הצגת הנושא המרכזי ביום (ערכים, העם היהודי וכו'). הרצאה קצרה, סרטונים, קטע קריאה, אדם חיצוני וכו'.

ש' 5-6 – עבודת צוותים בנושא והצגת עבודות.

אפשרויות: ביום בו הנושא ארוך ומורכב ניתן לוותר על הדיאלוג, ואולי אף על הפתיחה. פעם בחודש/חודשיים ניתן לקיים דיאלוג ארוך יותר – מעגל הקשבה.

 

 

נוכחות והערכה:

הנוכחות בימי הנחשון היא חובה. אם תלמיד לא יכול להגיע מסיבה כלשהי או מאחר, צריך לידע על כך מבעוד מועד את המחנך, ולקבל את אישורו.

הערכה – המחנך יעריך את ההשתתפות הפעילה של התלמידים ותרומתם, ויתן הערכות מילוליות בתעודה.

בנוסף, יקיים המחנך שיחות אישיות עם התלמידים לאורך השנה (2 סבבים בכל שנה).

 

פעילויות  העשרה לכיתות נחשון

·        סדנאות – דיבייט, תקשורת, מוטיבציה.

·        סמינרים חברתיים – ניצנה, ועוד.

·        ODT – משחקי צוות ומנהיגות (י')

·         הצגות (י', יא', יב')

·        ימי קולנוע (י', יא', יב')

·        סיורים הסטוריים  - עמק יזרעאל, ירושלים - בשיתוף צוות ההסטוריה (י' יא')

·        מכון וייצמן (י')

·        שביל ישראל (י')

·        ימי עיון באוניברסיטה (2 בשנה – י', יא', יב')

·        מרכז רבין (יא')

·        בית המשפט העליון (יב')

 

 


למעלה הדפסה שלח RSS Bookmark and Share

(27/09/17)
הרישום לבגרות מועד חורף מתבצע במזכירות הפדגוגית עד ל 30.10


ארכיון חדשות

טוען...
כל התמונות

הסרטונים שלנו
כל הסרטים

כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר